Wczasy z biurem podróży: co warto wiedzieć o reklamacji?

4 sierpnia 2017

ARTYKUŁY

Obecnie trwa sezon urlopowy, wiele osób organizuje sobie wycieczki na własną rękę, są też tacy, którzy decydują się wyjechać na wakacje z biurem podróży. W dzisiejszych czasach większość formalności związanych z wyjazdem można dopełnić online, niestety co roku ofiarą oszustwa pada tysiące osób. Należy pamiętać, że każdy turysta ma swoje prawa i gdy zostanie oszukany może złożyć skargę. Aby jednak uniknąć niemiłych sytuacji, warto wiedzieć, w jaki sposób zaplanować wyjazd z biurem podróży i na co zwracać uwagę podczas wyboru oferty.

Obecnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi 12 postępowań przeciwko firmom świadczącym usługi turystyczne. Wśród najczęściej powtarzających się problemów znajdują się nieprzewidziane zmiany godzin podróży lotniczych, naliczanie opłat za rezygnację z wycieczki, czy koszty dodatkowe, o których wcześniej nie było mowy. Oczywiście lista jest dłuższa, dlatego przed wyjazdem na wycieczkę organizowaną przez biuro podróży, warto dokładnie przeanalizować ofertę oraz co ważniejsze znać swoje prawa i obowiązki.

Jak znaleźć wczasy z biurem podróży?

Obecnie na rynku turystycznym można znaleźć mnóstwo ofert wycieczek w różnych przedziałach cenowych. Przed podpisaniem umowy z wybraną firmą, warto dobrze przyjrzeć się jej działalności. Należy sprawdzić, czy biuro posiada odpowiednie zezwolenia, można to zrobić wchodząc na stronę www.turystyka.gov.pl. Pomocne mogą okazać się również opinie poprzednich klientów, którzy zdecydowali się skorzystać z usług wybranego przez nas biura.

Nie polegajmy wyłącznie na opisie wycieczki wykonanym przez biuro podróży. Jeżeli oferta zawiera tylko ogólniki, poprośmy o doprecyzowanie, nie bójmy się pytać i dociekać. Dla jedynych bliska odległość od plaży to 100 metrów, dla innych 800 metrów.

Gdy na miejscu spotka nas rozczarowanie

Jeżeli marzyliśmy o wypoczynku w pięknym czterogwiazdkowym hotelu, a na miejscu okazuje się, że zakwaterowano nas w podrzędnym motelu, możemy zareklamować usługę. Reklamację należy zgłosić do rezydenta lub po powrocie z wycieczki w terminie nieprzekraczającym 30 dni od jej zakończenia. Pamiętajmy, że mamy prawo do reklamacji, szczególnie jeżeli prezentowane zdjęcia hotelu znacznie odbiegały od rzeczywistości, biuro po prostu nie wywiązało się z umowy. W tym wypadku można domagać się zwrotu części wpłaconych pieniędzy. Oczywiście mogą być to różne kwoty w zależności od tego, jakie warunki zastaliśmy na miejscu. W oszacowaniu może pomóc tabela frankfurcka, nie ma ona wprawdzie żadnej mocy prawnej, ale zazwyczaj korzysta się z niej podczas rozstrzygania tego typu sporów.

About Justyna Markowska

Justyna Markowska, 25 lat, absolwentka WSZ w Częstochowie, pasjonatka finansów i nowoczesnych technologii, od 2 lat starszy team leader w Grupie Altberger.

View all posts by Justyna Markowska
Kredyty hipoteczne Open Finance

Comments are closed.